Celem szkoleń realizowanych w ramach projektu jest przygotowanie wykwalifikowanych, kompetentnych, zaangażowanych specjalistów, posiadających umiejętności merytoryczne oraz kompetencje społeczne, odpowiednie do pracy w zespole wielodyscyplinarnym, który realizuje kompleksowy, ciągły, wielospecjalistyczny, nastawiony na podmiotowość podopiecznego, model opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym i przewlekle chorym.
Szkolenia skierowane są zarówno do pracowników Fundacji Podkarpackie Hospicjum dla Dzieci, jak i do innych osób pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi. Mogą w nich uczestniczyć: fizjoterapeuci, psychologowie, pedagodzy, nauczyciele w szkołach integracyjnych, pielęgniarki, lekarze, logopedzi, opiekunowie medyczni, opiekunowie i asystenci osób niepełnosprawnych, pracownicy socjalni i wolontariusze pracujący z dziećmi niepełnosprawnymi.
Szkolenia prowadzone są już od października 2014 r., a zakończenie projektu planowane jest na wiosnę 2016 r.
Udało nam się uruchomić dodatkowe środki na , dlatego prowadzimy jeszcze nabór na dodatkowe trzy szkolenia:
Psychomotoryka Empowermentu
Psychomotoryka Empowermentu (IPTW – Integratywne Pedagogiczno-Teraputyczne Wspieranie Rozwoju), opiera się zasadniczo na trzech filarach: prewencji, diagnozie i terapii, jest metodą zorientowaną na ruch, która poprzez różnorodne możliwości działania
i rozwiązywania problemów w specjalnie zaaranżowanym scenariuszu psychomotorycznym wywiera pozytywny wpływ na całościowy rozwój dziecka niepełnosrpawnego. Psychomotoryka Empowermentu zajmuje się ścisłą zależnością pomiędzy percepcją, ruchem, przeżywaniem i działaniem. W ramach wspomagania psychomotorycznego wykorzystuje się różne elementy pedagogiki sportu, wychowania rytmiczno-muzycznego, pedagogiki holistycznej, pedagogiki specjalnej, psychologii i medycyny oraz terapii ruchowej. Zajęcia służą wspieraniu pacjenta w doświadczaniu otoczenia przedmiotowego i otoczenia podmiotowego za pomocą różnych zmysłów w bardziej zróżnicowany sposób, w orientowaniu się w nim i wchodzeniu z nim w adekwatną i społecznie akceptowaną interakcję. Podczas szkolenia przedstawiona będzie także koncepcja Integracji Sensorycznej wg. Ayres oraz różnice w podejściu do terapii dziecka w koncepcji Psychomotoryki Empowermentu (IPTW) oraz SI. Zajęcia prowadzone będą przez twórcę koncepcji dr Andrzeja Majewskiego, a także pedagogów, psychomotoryków pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi z Wiednia i Monachium (szkolenie będzie tłumaczone na j. polski).
Szkolenie realizowane będzie w 2 modułach 5 dniowych – głownie w formie warsztatów praktycznych – łącznie w liczbie 100 godz.
Komunikacja z rodzicami dziecka niepełnosprawnego
Szkolenie realizowane będzie w 1 module 3 dniowym – w formie interaktywnej oraz warsztatowej – w oparciu o ćwiczenia, analizy przypadku, pracę w podgrupach, refleksję własną, dialog i zasady procesu grupowego – łącznie w liczbie 24 godz.
Profilaktyka wypalenia zawodowego.
Szkolenie realizowane będzie w 1 module 3 dniowym (24 godz.) – w formie interaktywnej oraz warsztatowej – w oparciu o ćwiczenia, analizy przypadku, pracę w podgrupach, refleksję własną, dialog i zasady procesu grupowego.
***
Szkolenia prowadzone są przez kompetentnych, doświadczonych oraz uznanych trenerów, psychologów, psychoterapeutów, fizjoterapeutów z kraju i zagranicy.
Zgłoszenia przyjmowane są poprzez stronę internetową
www.hospicjum-podkarpackie.pl